Polskie Stowarzyszenie Psychologii Rozwojowej organizuje Seminarium Doktoranckie, którego celem jest wsparcie projektów badawczych doktorantów, nawiązanie lub pogłębienie współpracy w zakresie psychologii rozwoju między ośrodkami.
PROGRAM SPOTKAŃ W SEMESTRZE LETNIM 2023-2024
Prowadząca: dr hab. Anna Paszkowska-Rogacz, prof. UŁ
1) 20.03.2024 (środa) godz. 18.00-19.30
mgr Izabela Huczewska (Promotor: dr hab. Monika Mynarska, prof. UKSW)
Rola parentyfikacji w procesie formowania własnej rodziny
2) 16.04.2024 (wtorek), godz. 18.00-19.30
mgr Joanna Marek Banach (Promotor: prof. Jarosław Rola, APS, promotor pomocniczy: dr Magdalena Poraj-Weder, APS).
Biopsychospołeczne uwarunkowania proaktywnego radzenia sobie ze stresem oraz satysfakcji z życia rodziców dzieci chorujących somatycznie na cukrzycę typu 1.
PROGRAM SPOTKAŃ W SEMESTRZE ZIMOWYM 2023-2024
Prowadząca: dr hab. Anna Paszkowska-Rogacz, prof. UŁ
1) 29.11.2023 (środa), godz. 18.00-19.30
mgr Aleksandra Banach (Promotor: dr hab. Katarzyna Walęcka-Matyja, prof. UŁ, Promotor pomocniczy: dr Paulina Szymańska, Uniwersytet Łódzki)
Afektywno-instrumentalny wymiar rodzinnej opieki nad starzejącymi się rodzicami-rozważania metodologiczne
2) 10.01.2024 (środa), godz. 18.00-19.30
mgr Natalia Siekiera (Promotor: prof. dr hab. Marta Białecka-Pikul, promotor pomocniczy: dr Arkadiusz Białek, Uniwersytet Jagielloński)
Współpraca dzieci w średnim dzieciństwie z perspektywy kulturowej: Badania terenowe w kulturze Yurakare
PROGRAM SPOTKAŃ W SEMESTRZE LETNIM 2022-2023
Prowadząca: dr hab. Katarzyna Markiewicz, prof. WSEI
1) 18.04.2023 (wtorek), godz. 18.00-19.30
mgr Dominika Saad (promotor: dr hab. Ewa Zasępa, prof. uczelni), Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie
Psychologiczne i egzystencjalne uwarunkowania jakości życia osób z chorobą Leśniowskiego-Crohna
2) 23.05.2023 (wtorek), godz. 18.00-19.30
mgr Magdalena Orłowska-Bobrowska (promotor: prof. dr hab. Hanna Liberska), Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Wybrane podmiotowe uwarunkowania satysfakcji ze związku intymnego par heteroseksualnych
PROGRAM SPOTKAŃ W SEMESTRZE ZIMOWYM 2022-2023
Prowadząca: dr hab. Elżbieta Rydz, prof. KUL
1) 21.11.2022 (poniedziałek), godz. 18.00-19.30
mgr Edyta Idczak-Paceś (promotor: dr hab. Ewa Zasępa, prof. uczelni), Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie
Różnice uwarunkowane płcią w poszerzonym fenotypie autyzmu –konstrukcja fenotypu żeńskiego
2) 12.12.2022 (poniedziałek), godz. 18.00-19.30
mgr Izabela Zębrowska (promotor: dr hab. Ewa Zasępa, prof. uczelni), Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie
Osobowość, stres rodzicielski a jakość życia rodziny z perspektywy matek zastępczych
PROGRAM SPOTKAŃ W SEMESTRZE LETNIM 2021-2022
Prowadząca: dr hab. Dorota Czyżowska, prof. UJ
1) 9.03.22
mgr Wioletta Łubińska-Salej (promotor: dr hab. Wioletta Radziwiłowicz, prof. uczelni), Uniwersytet Gdański
Rola procesów mentalizacji i muzyki w nasileniu objawów depresji w okresie adolescencji
2) 6.04.22
mgr Natalia Hoffmann (promotor: dr hab. Błażej Smykowski, prof. uczelni), Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Implementacja Modelu Inwestycyjnego do badań nad tożsamością
3) 11.05.22
mgr Joanna Szczepańska (promotor: dr hab. Wioletta Radziwiłowicz, prof. uczelni), Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Subsystem rodziców dzieci ze spektrum autyzmu: analiza więzi i objawów depresyjnych
PROGRAM SPOTKAŃ W SEMESTRZE ZIMOWYM 2021-2022
Prowadzący: dr hab. Jan Cieciuch, prof. UKSW
1) 17.11.21
mgr Sabina Barszcz (promotor: dr hab. Anna Oleszkowicz, prof. uczelni), Uniwersytet Wrocławski
Wpływ pochwał i informacji edukacyjnych na wzmacnianie zachowań proekologicznych w grupie adolescentów i starających się dorosłych
2) 8.12.21
mgr Jakub Romaneczko (promotor: dr hab. Elżbieta Rydz, prof. uczelni), Katolicki Uniwersytet Lubelski w Lublinie
Wybrane uwarunkowania współczucia wobec siebie (self-compassion) w okresie dorosłości
3) 12.01.22
mgr Monika Wysota (promotor: dr hab. Lucyna Bakiera, prof. uczelni), Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Komunikacja w rodzinie a wkraczanie młodych osób w dorosłość